Centymetr kontra waga
Centymetr kontra waga

Dowiedz się, który z tych dwóch mierników Twoich postępów w odchudzaniu jest ważniejszy i dlaczego.

Centymetr prawdę Ci powie

W jaki sposób najlepiej kontrolować swoje postępy w odchudzaniu? Nie, nie chodzi o złośliwe uwagi zazdrosnych koleżanek, ani o pełne podziwu westchnięcia facetów. Nie, nie chodzi też o lustro, które na dobrą sprawę – kiedy odchudzanie zmienia się z przyjemności w obowiązek a potem w obsesję – i tak pokazuje to, co chcemy zobaczyć. Najlepszym miernikiem postępów w odchudzaniu jest centymetr. To on najlepiej pokazuje, w jaki sposób zmienia się nasze ciało i czy tak faktycznie jest. Ma to związek z faktem, iż mięśnie zajmują mniej przestrzeni w ciele niż tkanka tłuszczowa. Dzięki temu w trakcie chudnięcia, nasza sylwetka staje się bardziej zgrabna, a centymetr pokazuje ile już osiągnęliśmy.

Waga – kłamczucha

Drugim z narzędzi pomiarowych przy odchudzaniu jest waga łazienkowa. Należy jednak wystrzegać się codziennego ważenia. Wystarczy robić to raz na miesiąc. Wahania wagi zależą wszak od wielu czynników – od zatrzymania wody w organizmie po problemy z regularnym wypróżnieniem - a tym samym fałszują osiągane wyniki. Poza tym mięśnie ważą więcej niż tłuszcz – o czym często zapominamy, wpadając w czarną rozpacz, że mimo miesięcy wyrzeczeń i katorżniczych treningów nasza waga pozostaje bez zmian.

Kiedy i jak się mierzyć?

W pierwszym miesiącu odchudzania, najlepiej mierzyć się, co 2 tygodnie. Najlepiej rano na czczo – koniecznie o tej samej godzinie i w tych samych warunkach. Aby wyniki były prawdziwe mierzymy się bez ubrania oraz na bezdechu.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl